Reviews

Inke Logtenberg-Steenman (opdrachtgever/ projectmanager Leraar in het Gooi & Statushouders voor de Klas):

Voor Leraar in het Gooi heeft Marijke naast de gehele huisstijl ook alle aanverwante communicatie vormgegeven. Marijke werkt met zorg, aandacht, toewijding en weet precies hoe ze aan moet sluiten bij de designvraag die er ligt. Marijke weet ten alle tijden de lijn en stijl vast te houden in alle communicatie-uitingen. Marijke gaat voor het maximale resultaat. Dat betekent niet alleen qua design een prachtige vormgeving maar ook een leesbaar, zowel in tekst, kleuren als vormgeving, resultaat. 

Het informatiepunt voor het project Statushouders voor de Klas is geheel ontworpen door Marijke. In stijl met de vormgeving zijn er onder supervisie van Marijke foto’s gemaakt (door Monique Marshall). Marijke leest en denkt ook altijd mee en schroomt niet haar (tekstuele) ideeën naar voren te brengen. Marijke’s betrokkenheid is een hele mooie aanvulling op haar prachtige werk.

 

Arjanne Roelofs (Arjanne denkt mee, Gewichtscoach Het Gooi):
Onlangs ben ik met mijn eigen bedrijf gestart met een aantal labels om invulling tegeven aan mijn zakelijke activiteiten. Samen met Marijke hebben we een drietal logo’sen huisstijlen ontwikkeld. Ik heb de samenwerking met Marijke als heel prettig ervaren. Ze luistert goed naar jouw wensen en geeft hele constructieve feedback, waardoor er synergie ontstaat. Ze denkt mee en komt met voorstellen waar je mee verder kunt. Kijk maar eens hoe mooi het geworden is. Ik werk trouwens ook samen met Marijke voor derden (merkpositionering, websites, fotografie etc.). Ook hierin ken ik Marijke als een creatieve, betrouwbare en fijne samenwerkingspartner met een heel goed gevoel voor beeld, vormgeving en stijl.


Karin Dienaar (Karin Dienaar, tekstadvies & training):
Het logo van mijn eenmansbedrijfje is gemaakt door Marijke. Op basis van steekwoordenen hoe ze mij en mijn werk kent, heeft ze dit logo ontworpen en mijn website vormgegeven. En dat vond ik zo knap, want het was meteen helemaal raak! Het logo en de vormgeving past bij mij, nog steeds ben ik er superblij mee.


Marc van Gisbergen (Uitgeverij Marmer):
Toen ik in 2009 Uitgeverij Marmer oprichtte, had ik natuurlijk een huisstijl en logonodig. Ik vertelde Marijke dat de M van Marmer modern en eigentijds moest zijn maarook een onbewuste associatie moest oproepen met de M van Meulenhoff (al decennialang een kwaliteitsuitgeverij). Dat is uitstekend gelukt. De M van Marmeris inmiddels een gevestigd merkbeeld in de boekenbranche, zowel voor consumenten als bedrijven. Daarnaast heeft Marijke naar volle tevredenheid een huisstijl ontwikkeld voor onze aanbiedingsbrochures; die opmaak gebruiken we nog steeds. Omdat we zo tevreden zijn over het werk van Marijke doet ze ook ander vormgevingswerk voor Uitgeverij Marmer, zoals ontwerpen van omslagen (onder meer Terug naar mijn Roti –Ramon Beuk) en binnenwerken van verschillende prentenboeken (waaronder Vlag en Wimpel winnaar Wauw Pauw – Yoko Heiligers).


Mildred Dodebier ( M.R. coaching in Onderwijs):
Anderhalf jaar geleden ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. Daar komt van alles bij kijken. Je financiën regelen, hoe bouw ik een klantenkring op en hoe zorg ik ervoor dat mijn bedrijf herkenbaar is. Het herkenbaar zijn is je visitekaartje, wat wil ik uitstralen. Voor mij belangrijk en iets waarmee ik gelijk aan de slag ben gegaan. Nou, eigenlijk heb ik gelijk contact gezocht met Marijke om een mooi logo te ontwerpen. Ze is heel creatief en goed in staat om met de informatie die je geeft iets te ontwerpen dat bij je past. Wat ik heel verrassend vond was de hoeveelheid logo’s die ze heeft ontworpen in verschillende stijlen en allemaal even mooi. Echt een flinke selectie om uit te kiezen. Super leuk, ik vond het echt een cadeautje!